Estetická výchova

Estetická výchova se na Církevním gymnáziu učí od primy do kvarty. Nedílnou součástí estetické výchovy je výtvarná výchova, kterou absolvují všichni žáci. 
Výtvarná výchova v primě je koncipovaná jako dvouhodinová, od sekundy do kvarty se vyučuje jednu hodinu týdně. V kvintě a sextě na výtvarnou výchovu navazuje předmět dějiny umění.
Žáci posledních ročníků mají také možnost účastnit se volitelného maturitního semináře dějin umění a následně z tohoto předmětu maturovat. 
Výuku výtvarné výchovy absolvují všichni žáci; formou výuky v menším počtu skupiny – v půlených třídách. Dějiny umění se vyučují v celé třídě.
 
Zavedli jsme novou tradici, Adventní benefiční jarmark, který od roku 2022 každoročně pořádáme ve spolupráci s Plzeň Plaza, přímo v prostorách obchodního centra. Prodáváme zde adventní věnce a další vánoční výrobky, které vytvořili žáci. Tuto akci doprovází zpěvem sbor CG. Veškerý výtěžek je věnován Nadaci pro transplantace kostní dřeně. 
 
Dalším doplněním výtvarné výchovy je Multimediální kurz pro kvarty, který probíhá v rámci zářijového projektového týdne a ve kterém mají žáci možnost se seznámit např. se základy a tvorbou animace, grafického designu, fotografie a landartu. Tvůrčí lekce jsou obohaceny vedením přizvaných profesionálů, i proto můžou být témata workshopů rok od roku obměňována.
 
Naši žáci se pravidelně a s úspěchem účastní výtvarných a animačních soutěží. Žáci se mohou též zapojit do tvůrčí a výtvarné soutěže, příležitostně vyhlašované v rámci Církevního gymnázia.
 
V hodinách výtvarné výchovy často čerpáme z výukových videí, trendů sociálních sítí, elektronických knih i prezentací. 
Pro dějiny umění pravidelně nakupujeme nové knihy, které nabízejí různé pohledy na obor a kreativně ho doplňují. Žáci dle probírané látky dostávají prezentace, které ve výsledku vytvoří ucelený průřez dějinami umění. Důležitou součástí jsou i filmové zdroje a různé elektronické materiály, webové stránky galerií s nadstandardní kvalitou obrazů, elektronické kulturní magazíny i články a v neposlední řadě portfolia a sociální sítě samotných umělců. Nově jsou díky zázemí gymnázia do výuky zařazeny iPady.