Aktuality

Plzeň navštívily německé studentky z Bensheimu

V dubnu se na Církevním gymnáziu konala druhá část výměnného programu s německou školou v Bensheimu. Tentokrát nás svou návštěvou poctily německé studentky. Oproti minulému září, kdy jsme my byli v Německu, bylo vše o něco jednodušší.

Věděli jsme již, do čeho jdeme, neměli jsme strach "z neznámého", jelikož jsme již Němky znali. O to těžší však pro nás byla organizace pěti dnů, které u nás strávily. Již pár dnů před jejich příjezdem jsme dali hlavy dohromady a vymýšleli aktivity, které bychom mohli podniknout ve volném čase. Museli jsme také připravit pokoje pro naše nové "nocležnice" a dostatečně se zásobit jídlem, aby žádná z nich u nás nestrádala.

Počasí nám bohužel moc nepřálo. Teplota se pohybovala kolem pěti stupňů, bylo větrno a slunce svítilo jen pár hodin denně. Nenechali jsme si tím však naše společně strávené dny zkazit.

Zatímco my jsme jeli do Bensheimu autobusem, německá výprava přicestovala vlakem. Němky přijely kolem druhé hodiny odpoledne a ještě nevěděly, co je po zbytek dne čeká. Coby stmelovací aktivitu vymyslela naše profesorka společné vaření ve školní jídelně. Pod dohledem tří kuchařů jsme připravili večeři o třech chodech. Studentky jsme také provedli budovou našeho gymnázia.

Na další den byl naplánován výlet do Prahy. Navštívili jsme Pražský hrad a následně jsme pokračovali přes Malou stranu, Karlův most a Staré město. Prohlídku jsme zakončili v obchodním domě Palladium, kde jsme umožnili Němkám koupit si dárky či suvenýry. Večer po návratu do Plzně jsme pak hromadně šli na večeři do restaurace.

Čtvrteční dopoledne jsme strávili prohlídkou historického centra Plzně, každý z nás si připravil krátké povídání o vybraných památkách. Následně jsme se zúčastnili komentovaných prohlídek v němčině ve Velké synagoze a pivovaru. Odpoledne jsme si zahráli Laser game nedaleko našeho gymnázia.

V pátek dopoledne jsme vytvářeli prezentace a videa ve školní aule. Německé studentky měly možnost zúčastnit se na jednu hodinu výuky na naší škole. Navštívily hodinu angličtiny. Odpoledne jsme se přesunuli do Techmánie. Večer se uspořádala rozlučková grilovací párty, jelikož se jednalo již o poslední den. Vlak zpět do Německa odjížděl v osm hodin v sobotu ráno. Nezbývalo tedy již nic jiného, než se rozloučit a popřát všem šťastnou cestu.

Druhá část výměny se, myslím, vydařila a minimálně se vyrovnala zářijovému pobytu v Německu. Naše německé znalosti se značně zlepšily. Každý se naučil několik nových slovíček a alespoň trochu se mu v cizí řeči rozvázal jazyk. Hlavním cílem takovýchto programů je především spojení lidí z různých zemí a kultur a to se povedlo.